TVC-Mall - první nákup
Tentokrát jsem "na zkoušku" objednal něco s podstatně větší hodnotou než bývá zvykem. Objednal jsem (další) mobilní tlefon THL T5S za 2498Kč s dopravou společností DHL za 482Kč, celkem jsem tedy zaplatil 2980Kč, což tou dobou byla nejnižší cena tohoto telefonu vůbec (ani na eBayi a ani na Aliexpressu cena s dopravou nebyla pod 3000Kč).
objednané zboží
Obchod hned druhý den zboží odeslal, poslal mi číslo pro sledování balíku a vše vypadalo, toto číslo fungovalo a vše vypadalo, že bude v pořádku. Několik hodin poté jsem ale obdržel další zprávu v které prodejce psal, že možná došlo k záměně zboží a tak by v tom balíku nemuselo být to co jsem si objednal a ať jej kontaktuji kdyby tomu tak bylo.
Po šesti dnech balíček dorazil, pracovníkovi DHL jsem zaplatil 459Kč (199Kč DPH + 260Kč za "záruku DHL v celním řízení") a zboží si donesl domů. Když jsem balíček otevřel, tak v něm mobil samozřejmě nebyl, bylo tam 5 krytů na různé mobilní telefony. Hned jsem to tedy napsal na podporu obchodu, jelikož již byl večer (a v Číně tedy noc), tak jsem odpověď očekával nejdříve další den ráno a tak tomu i bylo - obchod chtěl abych to co přišlo nafotil a tyto fotky jim poslal. Celkem jsem si s nimi to ráno vyměnil asi 5 mailů v kterých jsem samozřejmě nezapoměl dodat, že jsem DHL musel zplatit i 460Kč. Tato ranní komunikace skočila tím, že mi vrátí 460 korun a pošlou mi objednaný mobil (trochu jsem pochyboval zda to opravdu udělají, ale pořád jsem měl v záloze možnost otevření sporu na PayPalu, takže jsem byl v klidu).
toto dorazilo místo mobilu
Peníze (460Kč) mi prodejce vrátil dva dny po naší mailové komunikaci a za další tři dny dorazil i objednaný mobilní telefon s nějakým příslušenstvím a kryty navíc (kryty sice byly na jiné mobily/zařízení, ale nevadí :D ). Tentokrát zboží prošlo bez nutnosti platit nějaké další poplatky (jednou z výhod DHL je to, že se často dá vyhnout platbě DPH a cla, protože pracovníci DHL se řídí cenou a popisem uvedeným prodejcem, narozdíl od toho když se zboží posílá běžnou poštou, kde pracovníci mají velkou tendenci nevěřit ceně a popisu zboží, nutno ale dodat, že k tomu často mají velmi dobrý důvod).
konečně to správné zboží
I když udělal obchod chybu a poslal špatné zboží, tak se k celé té situaci postavil velmi dobře a korektně vše napravil k spokojenosti zákazníka (s tímto mají, nejen, číňané často problém) a nemohu tedy jinak, než obhod TVC-Mall doporučit.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeId1921f32f41
Aktualizace stránek
Přibližné po 2 letech došlo k upgradu systému administrace a také k změně designu těchto stránek.
Byly odebrány některé, téměř nevyužívané, části stránek a také došlo k omezení množství zobrazované reklamy (pokud používáte Adblock tak se Vás tato skutečnost nijak netýká, ale vězte, že tato stránka funguje jenom díky reklamě a používám Adblocku jí snižujete možnost vydělat si na svůj provoz).
Líbí se Vám tento vzhled více než ten minulý? Mělo by se něco změnit? Nebojte se napsat co si o této změně myslíte. ;-)
BuyEasy - první nákup
Aktuálně již několik dní obchod nefunguje (hlásí problémy s připojením k databázi) a nikdo neví zda ještě fungovat bude, ale v každém případě alespoň pár řádků o prvním nákupu napíšu. Z BuyEasy jsem 18.9.2014 na zkoušku za 99 centů objednal 20 černých pavouků z umělé hmoty:
objednané zboží
Balíček, respektive plastová obálka, s pavouky dorazila 10.10.2014. Zboží bylo nepoškozeno a přesně odpovídalo jak popisu, tak dokonce i fotografiím na stránkách obchodu, jediný nedostatek byl pouze v tom, že těch pavouků bylo v balíčku pouze 19, tak jako u všech podobných věcí - nepočítají to přesně, i když toto je poprvé co mi něčeho přišlo méně než kolik bylo objednáno.
toto dorazilo
Zboží tedy dorazilo v pořádku a bez problémů (tedy až na to, že jeden pavouk chyběl) a nákup tedy mohu celkově hodnotit jako úspěšný a pokud bude BuyEasy fungovat, tak nákup v něm mohu doporučit.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeIdad45e8a033
Black Friday
Právě je takzvaný "Black Friday", což znamená poměrně slušné slevy ve velké části (nejen) čínských e-shopů, takže nakupujte dokud akce neskončí :-) .
BuyinCoins - osmý nákup
Po dlouhé době jsem opět provedl nákup v BuyinCoins a i když je v názvu tohoto "článku" číslo 8, tak těch nákupů bylo už několik desítek. Tentokrát jsem potřeboval dvě drobnosti k mobilnímu telefonu, a to "Nano SIM & Micro SIM & Standard SIM Card Slot 3 Adapters Sets for iPhone 5 4 4S" za 89 centů a "7 in 1 Set Professional Cell Phone Disassembly Repair Open Tool for iPhone 4 4G" za 1.78 centů, jako způsob dopravy jsem pochopitelně zvolil "free shipping".
objednané adaptéry
objednané nástroje
Zboží dorazilo po 23 dnech v bublinkové obálce. Nic z toho co dorazilo nebylo poškozeno a tak k rychlosti a ani způsobu dopravy, respektive toho jak bylo zboží zabaleno, nemám opět žádné výhrady.
tohle dorazilo
Veškeré zboží je plně funkční (i když tentokrát si nedovedu moc představit co z toho by nemělo fungovat) a tedy i po tomto nákupu stále platí, že BuyinCoins patří k těm nejlepším čínským e-shopům a nákup v něm mohu stále doporučit.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeId530deb3378
EOZY - první nákup
Z EOZY jsem na zkoušku, dne 16.9.2014, objednal za 26 centů "10m/Roll 1.5mm Pink Waxed Thread Jewelry Making". Šlo tedy o nejlevnější věc, kterou obchod nabízel s poštovným zadarmo.
objednané zboží
Tovar dorazil 10.10.2014 (ano správně - tohle celé píšu přibližně měsíc poté, ale dříve prostě nebyl čas) v bublinkové obálce. Ani tentokrát nemám k době dodání a způsobu zabalení zboží žádné výhrady, takže z téhle stránky je to vše v pořádku.
tohle dorazilo
Jelikož i dodané zboží plně odpovídá popisu, tak i tento nákup musím hodnotit kladně a, alespoň zatím, proti nakupování v EOZY namám žádné výhrady a pravděpodobně se při některých nákupech stane i prvním obchodem na kterého nabídku se podívám.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeId37fc1ba1d9
BuySKU - první nákup
První testovací nákup začal 17.8.2014 objednáním "Classical Plush Fabric Christmas Hat (Red)" (červená Vánoční čepice) za 1.23 USD:
objednané zboží
Balíček dorazil 6.10.2014 a tedy doba potřebná pro doručení zboží byla přibližně 2x delší než je obvyklé, ale vzhledem ke zvolenému způsobu dopravy (zdarma čínskou poštou) to není něco co by se občas nestávalo. Zboží bylo v igelitové obálce a vzhledem ke svojí povaze nebylo zabaleno v bublinkové fólii. Pokud jde o dopravu, tak tam se opravdu není na co stěžovat a vše proběhlo standardně a bez problémů.
a toto dorazilo
Obchod tedy i v tomto případě proběhl bez problémů, zboží odpovídalo popisu (a vyjímečně se prakticky vůbec nelišilo od fotografií uvedených v obchodě). Po prvnín nákupu tedy, alepoň prozatím, mou obchod doporučit.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeIdf7ae9d9a6c
PayPal a Aliexpress - vracení peněz
V tomto krátkém článku bych chtěl napsat pár hlavních věcí týkajících se vracení peněz v případě nedoručení zboží, případně jiných problémech s objednávkou (dodání jiného než objednaného zboží, dodání poškozeého zboží a podobně).
Asi nejpodstatnějším rozdílem mezi PayPalem a Aliexpressem je v tomto směru to, že od PayPaludostanete celou zaplacenou častku zatímco od Aliexpressu ne což je způsobeno tím, že PayPal peníze posílá pouze v ráci svého systému (a tedy mu nevznikají v podstatě žádné náklady) a Aliexpress musí převádět peníze mezi bankovními účty co spolu s převodem korun na dolary (případně obráceně) způsobuje určité ztráty (většinou jde o ztrátu 3-4 procent ze zaplacené částky).
A jak to vlastně u obou těchto společností funguje?
Začneme PayPalem:
Okamžitě po provedení platby začne běžet lhůta o délce 45 dní během které je možné zahájit spor s prodejcem. Já většinou čekám 4 týdny, poté kontaktuji prodejce, pokud prodejce nekomunikuje tak po 5 týdnech od zaplacení za zboží zahajuji spor na PayPalu - na toto téměř všichni prodejci okamžitě nějakým způsobem reagují. Pokud po 20 dnech od zahájení sporu nedojde k jeho urovnání tak jej můžete eskalovat a tím dojde k většímu zapojení PayPalu do celé této záležitosti. Ve valné většině případů spor končí tím, že Vám prodejce nabo PayPal vrátí peníze. Hlavně si ale dejte pozor na limty které máte (v případě, že bude potřeba provést během sporu nějakou akci tak Vás o tom PayPal informuje formou e-mailu takže hlavně nezapomenout na tu hlavní lhůtu 45 dní od provedení platby za zboží a poté průběžně sledovat maily ;-) ).
Jak to tedy má Aliexpress?:
Aliexpress má o něco komplikovanější systém lhůt kdy se dá požádat o vrácení peněz, ale jelikož je možné teto čas sledovat v informacích o objednávce, tak to také není nic až tak problematického). V podstatě jde o to, že čas po který je možné začít spor si prodejce může určit (do určité míry sám), nejčastěji je vidět asi 40 a 60 dní (tato informace je uvedená na stránce produktu v části "Seller Guarantees:"), takže jde pouze o to dávat si pozor na to, že tento čas není vždy stejný. Postup je po zahájení sporu velmi podobný jako u PayPalu, pouze (alespoň prozatím) mám pocit, že obchodníci na Aliexpressu jsou podstatně ochotnější komunikovat i před zahájením sporu.
Na závěr ještě dodám, že zkušenosti mám s oběmi těmito programy "ochrany kupujících" velmi dobré a v případě problémů je rád využívám a tak se je nebojte využívat i vy ;-) .
antelife - první nákup
První nákup v antelife nebyl tím úplně typickým "ověřovacím" nákupem a to předevšim z toho důvodu, že cena objednaného zboží byla násobně vyšší než v jiných případech. Šlo o to, že jsem potřeboval koupit nový dislej k mému mobilu THL T5S a antelife jej nabízel minimálně o 10 dolarů levněji než všichni ostatní (včetně ebay prodejců a aliexpressu). A tak jsem tedy 29.8.2014 za 38.59 USD objednal "Original 2 in 1 Lcd Display+Touch Screen Replacement Repair Parts for THL T5" a jako dopravu jsem zvolil dopravu zdarma pretože mi až tek nezáleželo na tom zda budu mít zboží doma za týden nebo za měsíc.
objednané zboží
Po objednání zboží jsem obdržel automaticky zasíláný e-mail, že objednávka a platba byla úspěšná a po odeslání zboží, že pošlou dalši mail. Zboží mělo být odesláno nejpozději do 4 dnů od objednání. Když ani po týdnu žádný e-mail od prodejce s informací o odeslání nedorazil tak jsem napsal na jejich support, obchodník neodpovídal, takže týden po odesláni prvního mailu jsem jim napsal další a ještě jsem je kontaktoval pomocí formuláře na jejich stránkách. Opět uběhl týden a žádná reakce tak jsem byl nucen využít podporu paypolu a světe div se, prodejce se téměř okamžitě ozval i s o tom kdy bylo zboží odesláno a kdy přibližně by mělo dorazit. Následně již vše proběhlo bez problémů a 22.9.2014 zboží zabalené v bublinkové fólii a uložené v krabičce dorazilo.
toto dorazilo
a takhle vypadá mobil po výměně displeje
Zboží je tedy plně funkční, jeho cena byla bezkonkurenční, doba dodání také v pořádku, ale celkový dojem z tohoto nákupu je díky extrémí neochotě prodejce komunikovat spíše mírně negativní, ale né až tak abych tento obchod nemohl doporučit protože v případě problémů za vámi stále stojí paypal kterého podporu se rozhodně nikdy nebojte využít.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeId7565857597
MiniTake - první nákup
Z MiniTake jsem 17.8.2014za 1.09 USD na zkoušku objednal "7ml Neon Fluorescent Nail Polish" (tedy lak na nehty, který svítí ve tmě) ve žluté barvě. Poštoné jsem, tak jako většinou, zvolil zdarma.
objednané zboží
Zboží dorazilo 10.9.2014, cesta tedy trvala o něco málo více než tři týdny. Lak byl bezpečně zabalen v bublinkové obálce. Ani tentokrát tedy k dopravě nemohu číňanům nic vytknout.
a takle to vypadá ve skutečnosti
Samozřejmě jsem zboží okamžitě vyzkoušel a i dnes 8.10.2014, tedy téměř měsíc po koupi lak pořád drží a samozřejmě v noci jemně svítí.
Celkově tedy nákup mohu hodnotit pozitivně - obchodník dodal to co jsem objednal, zboží plně odpovídá popisu a dodací doba byla také v normě.
Nákup v MiniTake tedy, alespoň prozatím, mohu doporučit.
Fotografie z tohoto nákupu:
https://zbozizciny.hys.cz/novinky/strana-2#sigFreeId8f0644ecd5