PayPal a Aliexpress - vracení peněz

Aktualizováno: neděle 28. prosinec 2014 23:46

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení
 

V tomto krátkém článku bych chtěl napsat pár hlavních věcí týkajících se vracení peněz v případě nedoručení zboží, případně jiných problémech s objednávkou (dodání jiného než objednaného zboží, dodání poškozeého zboží a podobně).
Asi nejpodstatnějším rozdílem mezi PayPalem a Aliexpressem je v tomto směru to, že od PayPaludostanete celou zaplacenou častku zatímco od Aliexpressu ne což je způsobeno tím, že PayPal peníze posílá pouze v ráci svého systému (a tedy mu nevznikají v podstatě žádné náklady) a Aliexpress musí převádět peníze mezi bankovními účty co spolu s převodem korun na dolary (případně obráceně) způsobuje určité ztráty (většinou jde o ztrátu 3-4 procent ze zaplacené částky).

A jak to vlastně u obou těchto společností funguje?

logo - paypal

Začneme PayPalem:
Okamžitě po provedení platby začne běžet lhůta o délce 45 dní během které je možné zahájit spor s prodejcem. Já většinou čekám 4 týdny, poté kontaktuji prodejce, pokud prodejce nekomunikuje tak po 5 týdnech od zaplacení za zboží zahajuji spor na PayPalu - na toto téměř všichni prodejci okamžitě nějakým způsobem reagují. Pokud po 20 dnech od zahájení sporu nedojde k jeho urovnání tak jej můžete eskalovat a tím dojde k většímu zapojení PayPalu do celé této záležitosti. Ve valné většině případů spor končí tím, že Vám prodejce nabo PayPal vrátí peníze. Hlavně si ale dejte pozor na limty které máte (v případě, že bude potřeba provést během sporu nějakou akci tak Vás o tom PayPal informuje formou e-mailu takže hlavně nezapomenout na tu hlavní lhůtu 45 dní od provedení platby za zboží a poté průběžně sledovat maily ;-) ).

logo - aliexpress

Jak to tedy má Aliexpress?:
Aliexpress má o něco komplikovanější systém lhůt kdy se dá požádat o vrácení peněz, ale jelikož je možné teto čas sledovat v informacích o objednávce, tak to také není nic až tak problematického). V podstatě jde o to, že čas po který je možné začít spor si prodejce může určit (do určité míry sám), nejčastěji je vidět asi 40 a 60 dní (tato informace je uvedená na stránce produktu v části "Seller Guarantees:"), takže jde pouze o to dávat si pozor na to, že tento čas není vždy stejný. Postup je po zahájení sporu velmi podobný jako u PayPalu, pouze (alespoň prozatím) mám pocit, že obchodníci na Aliexpressu jsou podstatně ochotnější komunikovat i před zahájením sporu.

 

Na závěr ještě dodám, že zkušenosti mám s oběmi těmito programy "ochrany kupujících" velmi dobré a v případě problémů je rád využívám a tak se je nebojte využívat i vy ;-) .

 

AliExpress by Alibaba.com

Zobrazeno: 10103

Komentáře   

0 #4 kubik256 2017-05-25 12:24
Hezký popis pro PayPal :)

Ale nevím jestli to na PayPalu nějak změnili nebo je to také nastavené podle prodejce, ale v potvrzovacím emailu mé transakce z dubna stojí: "Issues with this transaction?
You have 180 days from the date of the transaction to open a dispute in the Resolution Center."

Je možné, že by nyní na otevření sporu bylo už 180 dní?
Citovat
+1 #3 fornax 2016-02-04 08:18
Prodejce mi chce vrátit částku a píše ať pošlu PayPal účet. Mám registraci na paypal-. Který údaj potřebuje aby mi odeslal peníze? (MerchantID ?)
Citovat
0 #2 admin 2015-01-19 16:29
Cituji Shaggynka:
Ahoj. Muzu se zeptat. Neni mi jasne; zda pri vraceni penez z aliexpressu to poslou rovnou na ucet ci je k tomu potreba registrace jinde (alipay) atp.) 
Diky za odpoved S.

Peníze pošlou rovnou na účet.
Citovat
0 #1 Shaggynka 2015-01-19 16:03
Ahoj. Muzu se zeptat. Neni mi jasne; zda pri vraceni penez z aliexpressu to poslou rovnou na ucet ci je k tomu potreba registrace jinde (alipay) atp.) 
Diky za odpoved S.
Citovat

Přidat komentář

10


Bezpečnostní kód
Obnovit