PayPal a Aliexpress - vracení peněz

Aktualizováno: neděle 28. prosinec 2014 23:46

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení

V tomto krátkém článku bych chtěl napsat pár hlavních věcí týkajících se vracení peněz v případě nedoručení zboží, případně jiných problémech s objednávkou (dodání jiného než objednaného zboží, dodání poškozeého zboží a podobně).
Asi nejpodstatnějším rozdílem mezi PayPalem a Aliexpressem je v tomto směru to, že od PayPaludostanete celou zaplacenou častku zatímco od Aliexpressu ne což je způsobeno tím, že PayPal peníze posílá pouze v ráci svého systému (a tedy mu nevznikají v podstatě žádné náklady) a Aliexpress musí převádět peníze mezi bankovními účty co spolu s převodem korun na dolary (případně obráceně) způsobuje určité ztráty (většinou jde o ztrátu 3-4 procent ze zaplacené částky).

A jak to vlastně u obou těchto společností funguje?

logo - paypal

Začneme PayPalem:
Okamžitě po provedení platby začne běžet lhůta o délce 45 dní během které je možné zahájit spor s prodejcem. Já většinou čekám 4 týdny, poté kontaktuji prodejce, pokud prodejce nekomunikuje tak po 5 týdnech od zaplacení za zboží zahajuji spor na PayPalu - na toto téměř všichni prodejci okamžitě nějakým způsobem reagují. Pokud po 20 dnech od zahájení sporu nedojde k jeho urovnání tak jej můžete eskalovat a tím dojde k většímu zapojení PayPalu do celé této záležitosti. Ve valné většině případů spor končí tím, že Vám prodejce nabo PayPal vrátí peníze. Hlavně si ale dejte pozor na limty které máte (v případě, že bude potřeba provést během sporu nějakou akci tak Vás o tom PayPal informuje formou e-mailu takže hlavně nezapomenout na tu hlavní lhůtu 45 dní od provedení platby za zboží a poté průběžně sledovat maily ;-) ).

logo - aliexpress

Jak to tedy má Aliexpress?:
Aliexpress má o něco komplikovanější systém lhůt kdy se dá požádat o vrácení peněz, ale jelikož je možné teto čas sledovat v informacích o objednávce, tak to také není nic až tak problematického). V podstatě jde o to, že čas po který je možné začít spor si prodejce může určit (do určité míry sám), nejčastěji je vidět asi 40 a 60 dní (tato informace je uvedená na stránce produktu v části "Seller Guarantees:"), takže jde pouze o to dávat si pozor na to, že tento čas není vždy stejný. Postup je po zahájení sporu velmi podobný jako u PayPalu, pouze (alespoň prozatím) mám pocit, že obchodníci na Aliexpressu jsou podstatně ochotnější komunikovat i před zahájením sporu.

 

Na závěr ještě dodám, že zkušenosti mám s oběmi těmito programy "ochrany kupujících" velmi dobré a v případě problémů je rád využívám a tak se je nebojte využívat i vy ;-) .

 

AliExpress by Alibaba.com

AliExpress

Aktualizováno: čtvrtek 22. říjen 2015 21:15

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení

ALiexpress - logo

I když Aliexpress není klasickým e-shopem, tak vzhledem ke své popularitě jej již nemohu déle ignorovat. Dalším důvodem je fakt, že se mi již nechce každý měsíc odepisovat na několik mailů týkajících se základních dotazů ohledně Aliexpressu a proto zde alespoň tyto základní vlastnosti popíšu.

 

Aliexpress je v podstatě tržiště, kde množství menších i větších, především čínských, obchodníků prodává své zboží.

Určitou nevýhodou je to, že Aliexpress nepodporuje platby pomocí paypalu, ale pouze pomocí karty a snad i bankovním převodem (tuto možnost jsem zatím nezkoušel). Stejně jako Paypal ale poskytuje, v rámci programu "Buyer Protection" možnost vrácení peněz v případě, že zboží nedorazí, dorazí poškozené a podobně.

 

AliExpress by Alibaba.com

 

V současnosti (1.8.2014) je v nabídce Aliexpressu více než 50 milionů druhů zboží, které je relativně přehledně rozděleno do kategorií. Dalším prvkem, který zde, na rozdíl od některých běžných eshopů, funguje velmi dobře je vyhledávání umožňující filtrovat nalezené zboží na základě různých parametrů.

TIP: Užitečný článek - Oblečení na AliExpress

Stejně jako třeba eBay nebo české Aukro má i Aliexpress systém hodnocení prodejců z kterého je velmi pěkně poznat od koho je bezpečné nakupovat a komu se naopak raději vyhnout a nic od něj nekupovat.

 

U velké časti zboží (hlavně u těch populárnějších produktů) je možné nalézt komentáře kupujích a tím získat i nějaké objektivnější informace ohledně kvality daného produktu.

 

Výhodou Aliexpressu je především to, že se tam dá najít zboží za velmi příznivé ceny (to v porovnání snad se všemi běžnými eshopy). Pokud si tedy dáte pozor na zlé prodejce, tak je Aliexpress rozhodně obrou volbou pro nákup téměř čehokoli.

Snad by ješťe mohlo být vhodné upozornit na to, že při nákupu musíte počítat s tím, že celková cena bude o něco málo vyšší než jaká je uvedená na Aliexpressu, respektive než jakou si spočítáte (při platbě za pomoci karty banky nemívají úplně ten nejvýhodnější kurz CZK -> USD).

 

Návod:

Aliexpress - nákup u Ethernal Teamu

 

Moje nákupy:

První nákup

 

BuyinCoins - slevové kódy

Aktualizováno: neděle 28. prosinec 2014 23:46

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení

Seznam slevových kódů/kupónů pro BuyinCoins:

kód sleva počet použití
8%off063 8% pouze jednou
2%dropper 2% neomezeně
10%eBay2011 10% pouze jednou
5%DELAY 5% pouze jednou
8%summer 8% 2x

 

do kolonky "Recommender" (při nákupu/registraci) napište "Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.", získáte tím slevu dalších 5% a ja tím získám menší bonus :) (takže pokud se mi chcete odměnit tak toto je jeden ze způsobů)

 

Tyto kódy jsou aktuální ke dni 21.2.2012

15.3.2012 - přidán další kód

6.7.2012 - přidán další kód

Zadržená zásilka - jak postupovat

Aktualizováno: čtvrtek 21. duben 2016 7:20

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení

celni sprava - zadrzena

Dle mého názoru bude nejlepší, když vše popíši v několika bodech (prosím nezlobte se, když zde bude mít každá hloupost svůj vlastní bod - možná se Vám to může zdát jako samozřejmost, ale právě na takovéto věci dostávám množství dotazů):

1. V případě, že Vám Celní správa zadrží zásilku, dostanete od České pošty dopis, který Vás informuje o zadržení zásilky a o tom jak dále postupovat - a právě tento postup bude zde vysvětlen.

Takto vypadá ten dopis:

IMG 0004

a druhá strana obsahující informace o tom jak postupovat v případě speciálních typů zboží:

IMG 0005

Pro lepší identifikaci jsou součástí dopisu i fotografie zadržené zśilky:

IMG 0002

a druhá strana:

IMG 0003

Podle všech dodaných dokumentů by už neměl být problém identifikovat o jakou zásilku se jedná (v případě, že jste si objednali pouze jednu tak by to nebyl problém ani bez toho, ale v případě, že čekáte těchzásilek např. deset tak se tyto informace rozhodně hodí ;) ).

2. po úspěšné identifikaci zásilky můžete celou situaci řešit "online" (e-mailem), nebo osobně, kdy musíte zajít na Celní úřad. Já zde rozeberu pouze "online" formu s kterou mám už nějakou tu zkušenost - co vše tedy budete potřebovat:

- prohlášení o tom, že se jedná o zboží neobchodního charakteru a specifikaci dodávaného zboží - stahujte zde - pdf nebo zde - docx

- doklad o druhu a ceně zboží (já používám printscreen z daného e-shopu)

- doklad o platbě (výpis z účtu, paypal, a pod. ) - v případé, žě dané zboží získáte "jinak než za peníze" a tedy nemáte doklad o platbě tak toto napište do mailu v kterém budete posílat ostatní doklady

- vyplněnou (a podepsanou) plnou moc, která bude opravňovat Českou poštu k tomu aby Vás zastupovala v celním řízení - stahujte zde (tato plná moc je aktuální ke dni 30.7.2012)

3. vyplňte a podepište prohlášení a plnou moc - já si jej vždy nejprve vytisknu, vyplním jej a poté naskenuji (vy samozřejmě můžete zvolit jiný postup :) ), udělejte printscreen e-shopu s informacemi o Vaší objednávce a k tomu (pokud máte tu možnost) ještě získejte nějaký doklad o platbě. Všechny tyto doklady pošlete (jako přilohu) na adresu uvedenou v dopise (nezapomeňte jako předmět e-mailu uvést požadované údaje), na obsahu samotného mailu by nemělo nijak zvlášť záležet ;) .

4. Po úspěšném odeslání obdržíte do mailu informaci od České pošty o přijetí mailu a tom, že tyto údaje předají Celní správě.

5. Teď už stačí jenom počkat až zásilka dorazí k Vám domů - České poště zaplatíte (nejméně) 96 korun (a to i v případě, že nebudete platit clo ani dph :/ ).

 

V případě, že budete mít nějaký dotaz tak jej prosím napište do komentářů - v případě, že budu vědět tak rád odpovím (a když ne tak možná odpoví někdo jiný :) )

 

Dočasně nefungují odkazy na stažení dokumentů (plná moc a prohlášení), stáhnout je můžete zde: http://uloz.to/xsVe73CW/celnici-zip 

 

právě testované

Aktualizováno: neděle 28. prosinec 2014 23:46

Hodnocení uživatelů: 4 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

TENTO SEZNAM SE JIŽ DÁLE NEAKTUALIZUJE

AKTUÁLNÍ SERZNAM NAJDETE ZDE: http://forum-zzcn.hys.cz/viewforum.php?f=12


Seznam obchodů z kterých mám právě něco objednané a které nejsou v seznamu ověŕených e-shopů:

Soooogo

salesmanb2b

Hootablet

 

 

Seznam obchodů od kterých jsem objednané zboží neobdržel:

mobilephones.cn

SZPrice

Fly Dolphin

QualityChinaGoods

„Přátelství je součást lidského štěstí.“ Jan Werich